Dünya’daki dev markaların uyguladıkları bilimsel yaklaşımları, İnsan
Kapitali Yönetimi Sistemleri’ne yaptıkları yatırımları ve Değişim
Yönetimi süreçlerini incelediğimizde, 5 milyon dolar ile 80 milyon dolar
arasında maliyet ekonomisi yapabildiklerini görürüz. Bu yazıyı okurken
lütfen kendinize şu soruyu sorun:“ Siz bu sene insana yaptığınız
yatırımlar ile ne kadar zaman ve maliyet ekonomisi yaptınız?”
İnsan, bir organizasyonun hem en değerli kapitali hem de en tahmin
edilemez riskidir. Ekonomik krizlere, teknolojik gelişmelere, hava
şartlarına dahi önlemler alarak başarı planlaması yapabilirsiniz. Ancak
bir insanın sizinle çalışmaya devam edeceğini, CV’sinde yazan tüm
potansiyelini sizin için verimli kullanacağını veya diğer çalışanlar ile
ilişkilerini tahmin etmek, yönetmek ve önlem almak ancak doğru
kurgulanmış bir “insan kapitali yönetimi sistemi” ile mümkündür.
Kısacası “İnsan Kapitali Yönetimi” stratejilerinin başarısı, insana ne
kadar ve nasıl yatırım yaptığınız ve sonuçlarının organizasyonel
başarıya katkılarını nasıl ölçtüğünüzle orantılıdır.
İnsana yapılan yatırımlar konusunda, öncelikle şu soruyu sormanız
gerekir: “Bu yatırımlar size zaman ve maliyet ekonomisi olarak geri
dönüyor mu?” Eğer dönmüyorsa sürecin muhtemel yanlışları;
1. İhtiyaçların doğru belirlenmemesi
2. Değişim ve gelişim için doğru vizyonun belirlenmemesi
3. Sürecin ihtiyaçlar ve vizyon doğrultusunda yönetilmemesi olarak sıralanabilir.
Türkiye’de insana yatırım yapmak dediğimizde akla liderlik
eğitimleri, koçluk, teknik eğitimler ve takım çalışması programları
gelir. Genel olarak paket programlar, 2-3 günlük liderlik eğitimleri,
zaman zaman outdoor yapılan takım çalışmaları ve yönetim stratejileri
ile ilgili çeşitli alanlarda alınan eğitimleri kapsar. İK işe alım
süreçlerinde çeşitli danışmanlık firmaları bazı testler uygular,
assessment center çalışmaları yapar ve size işe uygun olarak tanımlanan
adayları verirler. Sonuç: Yüksek turnover, gelişmeyen takım ruhu ve
verimi, pratiğe yansıtılamayan liderlik becerileri, harcanmış zaman ve
para olarak firmalara geri döner. Olabilecek en iyi senaryoda, bu
çalışmalara katılanların bireysel tutumları dolayısıyla pratik iş
yaşantısına az bir yansıma görülebilir. Böylece, alınan danışmanlık
hizmetlerine olan güven ve itimat yok olurken, firma sadece ayırdığı
bütçeyi ve zamanı harcamış olur.
Daha iyi verim almak için neler yapılmalı?
İnsana yapılan yatırımların, zaman ve maliyet ekonomisi olarak size
geri dönmesi için, atılması gereken ilk adım ihtiyaçların doğru
belirlenmesidir. Motivasyonel ihtiyaçlar doğrultusunda yönetilen
performans; geribildirim alma beklentisi ihtiyaçları doğrultusunda
karşılanan ve farklılıklarını ortaya koyması için gereken ortam sağlanan
bir çalışan hem en büyük sektörel silahınız hem de kendi kendine
kazandıran en değerli kapitalinizdir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder